İngiltere’deki Leicester Üniversitesi’nden Patrice Carter ve ekibi yetişkinlerde sebze-meyve yemek ve tip 2 diyabet arasındaki ilişkiyi araştırmak için ABD, Çin ve Finlandiya’da 220 bin kişinin katıldığı 6 araştırmanın sonuçlarını incelendi.
Bilim adamları, günde birbuçuk porsiyon (yaklaşık 120 gram) daha fazla yeşil yapraklı sebzeler (lahana, ıspanak, marul, brokoli, vb) yemenin şeker hastalığına yakalanma riskini % 14 azalttığı belirtti.
"BAZI BİTKİLERİN ÖZ SUYU, ŞEKER HASTALIĞININ ETKİSİNİ AZALTABİLİR"
Çin’de, fareler üzerinde yapılan başka bir araştırma da bazı bitkilerin öz suyunda bulunan emodin maddesinin tip 2 diyabetin etkisini azaltabileceği görüldü.
Bilim adamlarının yeni araştırma konusu benzer etkiyi sağlayabilen sentez ürünleri ve bunların tedavide kullanılabirliğini araştıracak.