Anasayfa | Sağlık

Kızartma Zararlı Değilmiş!

Kızartma Zararlı Değilmiş!

Kızartma Zararlı Değilmiş!

İspanya'da yapılan bir araştırmada zeytinyağı ve ayçiçek yağında kızartıldığı sürece, kızarmış yiyeceklerin kalp için düşünüldüğü kadar kötü olmayabileceği sonucuna varıldı.

  DİĞER HABERLER
Etiketler :

İspanya'da yapılan bir araştırmada zeytinyağı ve ayçiçek yağında kızartıldığı sürece, kızarmış yiyeceklerin kalp için düşünüldüğü kadar kötü olmayabileceği sonucuna varıldı.

Madrid Otonom Üniversitesi'ndeki uzmanların 40 bini aşkın yetişkin üzerinde yaptığı araştırmaya göre, zeytinyağı ya da ayçiçek yağında kızartılan yiyecekler kalp hastalığı, ya da yeme alışkanlıklarına bağlı erken ölümlere yol açma riskini arttırmıyor.

Ancak, uzmanlar bu durumun hayvansal yağlar için geçerli olmadığına dikkat çekiyor.

Araştırmada, katılımcılara normal bir hafta boyunca neler yedikleri ve yiyeceklerin nasıl hazırlanıp, pişirildiğini sordu.
 
11 yıl süren araştırmanın başlangıcında katılımcıların hiçbirinde kalp hastalığ yoktu.
 
11 yılın sonunda, 606 katılımcıda kalp hastalığına rastlandı ve 1134'ü öldü.
 
Kalp hastalığına yakalananlar incelendiğinde de, hastalıklarla kızarmış yiyecekler arasında bir bağa rastlanmadı.
 
Uzmanlar da bunun kızartmalarda kullanılan yağın tipiyle ilgili olduğu sonucuna vardı.
 
Çalışmayla ilgili bir yazı kaleme alan Almanya'nın Regensburg Üniversitesi'nden Profesör Michael Leitzmann, "Bu araştırma, kızarmış yiyeceklerin kalp için kötü olduğu algısının, eldeki kanıtlarla desteklenmediğini gösteriyor" dedi.
 
Akdeniz diyeti
 
Düşük yağlı, bol lif içeren sebze ve meyve ve taze balık içeren Akdeniz tipi beslenme usun süredir sağlıklı kabul ediliyor.
 
Akdeniz tipi beslenmeyle ilgili yapılan çok sayıda araştırma, bu diyetin kanser ve kalp hastalığı riskini azalttığı sonucuna varmıştı.
 
İngiliz Kalp Vakfi'dan diyetisyen Victoria Taylor ise, "Bu çalışmadaki katılımcılar, zeytinyağı ve ayçiçek yağı gibi doymamış yağlar kullanıyor. Biz de tereyağı ve diğer hayvansal yağlardan vazgeçilmesini tavsiye ediyoruz" dedi.
 
Taylor ayrıca, "Ancak hangi yağ kullanılırsa kullanılsın, yağ oranının fazla olması daha çok kalori ve daha çok kilo alınması anlamına geliyor. Bu durum da kalp hastalığı riskini arttırıyor. Sağlıklı bir kalp için en iyisi, çok fazla sebze ve meyveyle, çok az fazla yağlı gıdanın tüketildiği dengeli bir diyet" diye de ekledi.

Henüz Yorum Yapılmamış.

 
Yorum Yaz
Mesajınız

Dil Seçiniz

Dil Degistir[Languages]

Çok Okunan Haberler

  • Bugün
  • Bu Hafta
  • Bu Ay
  1. Zayıflatan Yemek Kitabı Çıktı!
  2. Dünyanın En Başarılı Genci Siz Misiniz?
  3. Amerikalı Öğrencilerden Ziyaret!
  4. Beş Kıta 10 Gün Beyoğluna Sığacak
  5. Dünyaya Örnek Olan Uygulamaları Seçti
  6. İlk Sonuçlarını Açıkladı!
  7. Onu Daha Önce Hiç Böyle Görmediniz!
  8. Artık İnternetten Alınacak!
  9. 8 Milyon Dolar Yatırım Yaptı
  10. En Güçlü 16 Kadın Sesi Bir Arada!
  11. Yılının Son Temsilleri İstanbulda!
  12. Zirvede Buluştular!
  13. Asyanın Güzelliklerini Keşif Kampanyası
  14. Tüm Çalışanlarıyla Tam 40 Yıldır..!
  15. Kipadan Yalıkavaka Süper Hizmet
  16. Rizeli Çay Üreticisinin Öfkesi Dinmiyor
  17. Unnadodan İkinci Yıl Sürprizleri...
  18. Gönüllü Kültür Elçisi Oldular!
  19. Düşük Yaşayanlar Da Anne Oluyor!
  20. Halk Görüşmelerini Açık Alana Taşıdı
  1. Eğitimcilerimizin Almanya Çıkarması
  2. Kırım Tatarları’nın 68 Yıllık Sürgün Çilesi
  3. Pazar ve Fındıklıda ÇAY Eylemi
  4. Hüsnü Şenlendirici, I Love You
  5. Türkiyenin İlk Müzikal Korosu Sahnedeydi
  6. Hakkı Ağaoğlundan Kıbrıs Çıkartması
  7. Koçtaştan 19 Mayıs Kutlaması
  8. Kıskanç Çiftlere Özel Balayı!
  9. Engellilerle Eski Futbolcular Bir Arada!
  10. İSTEKli Mezunlar Buluşuyor...
  11. Bedük Boğaziçilileri Coşturdu!
  12. Çocukların Gözünden Çevre Fotoğrafları Sergisi
  13. Bursa, Bilimle Şenlenecek…
  14. Kentsel Dönüşümle Şehirlere Çifte Avantaj
  15. En Uzun Gece Trump Towers Mallda
  16. Türkiye Annelerine Sağlık ve Güzellik Hediye Etti
  17. Hint Mutfağı İstanbul’da
  18. Cengiz ARTAMdan Monacoda Bir İlk
  19. Ulusal Roket Yarışması Sonuçlandı
  20. Dillerde Fetih, Dîllerde Fatih
  1. Gençler Nanoteknolojiyle Tanıştı
  2. Avrupa Değişse De Türklere Bakış Değişmedi
  3. Genç Bilim İnsanları Projelerini Sergileyecek
  4. Bedük 20 Bin Kişiyi Coşturdu!
  5. Cilde Özel Çözümler Sunan Yepyeni Bir Marka
  6. XL Beden Yarış Keyfi!
  7. Karakolun Hası 18 Mayısta Sinemalarda!
  8. Başarıya Götüren Verimli Çözüm Ortaklıkları
  9. TMB TV 18.Kral TV ödüllerini Canlı Yayınladı
  10. Teknoloji Tutkunlarına Müjde!
  11. Bahar Ayları İçin Uzmanlar Uyarıyor...
  12. Fare Devri Bitiyor!
  13. Ivana Sert Daikin Reklamında...
  14. ACİL; AB Rh (-) Negatif Kan Aranıyor
  15. Mekânsız Bedenler Galeri Eksende!
  16. ÇAGET, Şükürü Koşuya Davet Etti
  17. Kıran Kırana Kulaç Attılar
  18. Tekne Parklar İçin Ön Başvurular Başladı
  19. Kitap Okuma Sevgisi Kazandırıyor
  20. Renkli Bir Yaza-Merhaba...

Yeni sitemizi beğendiniz mi?

Sonuçlar»

© 2005 TNA