Emniyet Genel Müdürlüğü’nün, Karayolu Trafik Kanunu’nda yapılması istenen değişikliklere ilişkin taslağı yasalaşırsa, 1.00 promil (yaklaşık 2 duble rakı) ve üzerinde alkol alarak araç kullananlar, “Başkalarının can ve mal güvenliğini tehlikeye düşürdükleri” gerekçesiyle 2 yıla kadar hapis cezası istemiyle yargılanacaklar.
Müdürlük, taslağı Başbakanlığa gönderdi. Emniyet’ten dün yapılan yazılı açıklamaya göre, sürücülerin, 0.50 promilin üzerinde alkol alarak karayolunda araç kullanamayacakları kuralı ve uygulamadaki cezalar aynen korundu. Açıklamada, hapis cezasının, Türk Ceza Kanunu’nun 179’uncu maddesinde düzenlenen, “Trafik güvenliğini alkol etkisinde tehlikeye sokma suçu”nun oluşmasına yönelik aranan somut tehlikeye belirginlik getirdiği belirtildi.
Güncel
Yayınlanma: 20 Şubat 2011 - 19:21
2 Duble Rakıya 2 Yıl Hapis Cezası Geliyor
Alkol alarak araç kullananlar, 2 yıla kadar hapis cezası istemiyle yargılanacaklar.
Güncel
20 Şubat 2011 - 19:21
İlginizi Çekebilir





















