Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk’ün Erzurum’a gelişinin 97’inci yıl dönümü törenlerle kutlandı.Mustafa Kemal Atatürk’ün Erzurum’a gelişinin 97. yıl dönümü törenleri, Atatürk’ün şehre giriş yaptığı tarihi İstanbulkapı önünde düzenlenen yürüyüşle başladı. Yürüyüşe Erzurum Valisi Seyfettin Azizoğlu, 9. Kolordu Komutanı Korgeneral Şeref Öngay, Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Sekmen, kurum amirleri, askeri erkân ve öğrenciler katıldı.İstanbulkapı’dan başlayan yürüyüş Havuzbaşı’ndaki Atatürk Anıtı önüne kadar devam etti. Havuzbaşı’nda bulunan Atatürk Anıtı’na çelenk sunumu, saygı duruşu ve İstiklal Marşı'nın okunmasının ardından, Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Sekmen, Atatürk’ün Erzurum’a gelişi ve milli mücadele döneminde Erzurum Kongresi'nin önemini anlatan bir konuşma yaptı.Konuşmasında Sekmen; “Tarih 3 Temmuz 1919’dur. O, önemli ve tarihi günde davet edenle, davet edilenin, Vatansever Erzurum insanı ile Anafartalar Kahramanı Mustafa Kemal Paşa’nın Palandöken Dağı eteklerinde birbirlerine kavuşarak, bütünleşerek Milli Mücadele hareketini bu tarihi Müslüman-Türk coğrafyasında, Erzurum’da başlatmışlardır” dedi.Büyükşehir Belediyesi Mehteran ekibi gösterileri ile devam eden tören, Vali Azizoğlu ve protokol mensuplarının Mustafa Kemal Atatürk ’ün kongre süresince 52 gün kaldığı Çaykara Caddesi’ndeki Atatürk Evi’nin ziyaret etmesiyle son buldu.
Güncel
Yayınlanma: 03 Temmuz 2016 - 17:13
Güncelleme: 04 Temmuz 2016 - 04:37
Atatürk'ün Erzurum'a Gelişi Törenlerle Kutlandı
Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk’ün Erzurum’a gelişinin 97’inci yıl dönümü törenlerle kutlandı.
Güncel
03 Temmuz 2016 - 17:13
Güncelleme: 04 Temmuz 2016 - 04:37
İlginizi Çekebilir























