Ankara Anakent Belediye Başkanı Melih Gökçek ile İvedik Organize Sanayi Bölgesi (OSB) Başkanı Hasan Gültekin arasında “Organize sanayi bölgeleri (OSB) kimin denetiminde olmalı” tartışması başladı. Ankara Valisi Alaaddin Yüksel ise “Çalışmalar devam ederken bu tartışmaları yapmış olmak, acıları olan insanları ciddi manada yaralar” diye çıkıştı. Gökçek, “Organize sanayi bölgelerinde belediyelerin hiçbir yetkisi yoktur. Buradaki ruhsatları biz vermeyiz. Buradaki kontrolleri biz yapmayız, ne ilçe ne büyükşehir belediyesi. Tabiri caizse kendi başına yönetilir, kendi başına buyruktur. Ben bu olaya senelerden beri karşı çıkıyorum, ama bu konuda başarılı olamadım. O kanunun değiştirilmesi için parlamentoda çok dil döktüm. Ama bir türlü olmadı” açıklamasını yaptı.‘Bizim yetkimiz yok ki’OSTİM Başkanı Orhan Aydın’ın “Belediye gerekli desteği vermiyor” şeklinde açıklamalar yaptığını anımsatan Gökçek, “Yasada bütün altyapı kendileri tarafından yapılıyor, belediyenin hiçbir müdahale yetkisi yok.” Denetim yetkisinin belediyelere geçmesi konusunda yıllardır girişimde bulunduğunu dile getiren Gökçek, “Bu Türkiye için büyük bir yanlıştır. Belediye yetkileri, 50 tane ayrı yere dağıtılmaz, bir yerde olur. Yani belediye diye bir müessesesi varsa Türkiye’nin, o yapar bu işi. O yapamıyorsa belediyeleri kaldıralım. Hayır organize sanayilerine biz ayrı yetki veririz. Yetki verirseniz böyle olur...” görüşünü savundu.‘Suçlu büyükşehir’İvedik Organize Sanayi Bölgesi Başkanı Hasan Gültekin ise torna imalat ruhsatıyla kaçak mazot üretildiği iddialarını yanıtlarken “Burada suçlu aranacaksa hem Yenimahalle Belediyesi hem de Büyükşehir Belediyesi’dir. Burada ne tiner, ne mazot, ne de biyodizel üretimi vardır. Bu patlamaya bunlar sebep olmamıştır” diye konuştu.
Güncel
Yayınlanma: 07 Şubat 2011 - 12:11
Çirkin Tartışma Başladı!
OSTİM ve İvedik’te 20 kişinin ölümüne neden olan patlamaların yarattığı “acı” henüz çok tazeyken...
Güncel
07 Şubat 2011 - 12:11
İlginizi Çekebilir



















