İran ın Ankara Büyükelçisi Alireza Bikdeli, Türkiye nin İran dan aldığı doğalgaz fiyatında indirim olabileceği mesajı verirken, bunun gerçekleşmesi için yeni bir anlaşmaya ihtiyaç olduğunu belirtti. Bikdeli, elçilik konutunda Ekonomi Muhabirleri Derneği üyelerine verilen iftarda basın mensuplarının sorularını yanıtladı. Türkiye nin İran dan aldığı doğalgaz fiyatındaki indirim beklentilerine değinen Bikdeli, “Türkiye, İran dan daha fazla doğalgaz alımı gerçekleştirecek. İran da bunu göz önünde bulundurarak fiyatta belli bir indirime gidecek. Ancak bunun gerçekleşmesi için yeni bir anlaşmaya ihtiyaç var. Formül bizim tarafımızdan kabul edilmiştir” dedi. İki ülke arasındaki doğalgaz fiyatlandırmasının ele alındığı Uluslararası Tahkim Mahkemesi nin gerçek anlamda bir mahkeme olmadığının altını çizen Büyükelçi, “Tahkim, Türkiye ve İran arasında karar mercidir. Dolayısıyla aramızdaki Doğalgaz İhracat Anlaşması’nın maddelerine göre her iki ülke de fiyat belirlemek adına Tahkim e başvurma hakkına sahiptir” değerlendirmesinde bulundu. Bikdeli, iki ülke arasındaki doğalgaz fiyat anlaşmazlığı konusunda İran ın tavrının yapıcı olduğunu savundu.‘YENİ BİR ANLAŞMA İMZALANMALI Türkiye ile İran arasında imzalanan Doğalgaz İthalatı Anlaşması na atıfta bulunan Büyükelçi Bikdeli, “Fiyat indiriminin de içerisinde olduğu yeni bir anlaşma imzalanmalı. Bu anlaşma, iki ülkenin parlamentolarında onaylanmalı ve kanunlaşmalı” dedi. İran ve Türkiye nin bulunduğu coğrafyada ekonomik kalkınmanın zor olduğuna dikkati çeken Bikdeli, bölge ülkelerinin kalkınma programlarının dış güçlerin baskısı olmadan belirlenip ilerletilmesi gerektiğini kaydetti.
Ekonomi
Yayınlanma: 28 Haziran 2015 - 01:41
Güncelleme: 28 Haziran 2015 - 09:31
İran Gazda İndirim Yapacak
İran'ın Ankara Büyükelçisi Bikdeli İran fiyatta belli bir indirime gidecek dedi.
Ekonomi
28 Haziran 2015 - 01:41
Güncelleme: 28 Haziran 2015 - 09:31
İlginizi Çekebilir























