Genelkurmay İkinci Başkanı Orgeneral Aslan Güner, Eski Genelkurmay Başkanı emekli Orgeneral Hilmi Özkök ile eski 1. Ordu Komutanı emekli Orgeneral Çetin Doğan arasındaki tartışmalara ilişkin, "Soruyorsanız nasıl görüyorsunuz diye? Yani çok hoş bir şey olduğunu söylemek mümkün değil" dedi.
Güner, Mareşal Fevzi Çakmak'ın ölümünün 60. yıl dönümü anma töreninin ardından soruları yanıtladı. Güner, Eski Genelkurmay Başkanı emekli Orgeneral Hilmi Özkök ile eski 1. Ordu Komutanı emekli Orgeneral Çetin Doğan arasında medya üzerinden tartışmalar yaşandığının hatırlatılması ve bu konuda Genelkurmay Başkanlığının görüşünün sorulması üzerine, "Çok değerli eski komutanlarımızın ne dediği, ettiği tamamen kendi takdirleri. Ama soruyorsanız nasıl görüyorsunuz diye? Yani çok hoş bir şey olduğunu da söylemek mümkün değil. Söyleyebileceğim tek şey bu" dedi.
"Balyoz Planı" iddialarıyla ilgili yürütülen soruşturma kapsamında gerçekleştirilen gözaltılara müdahale edildiği iddialarıyla ilgili, "Adli sisteme, yargılamaya, yargı sürecine, çok değerli başsavcımız ve savcılara herhangi bir şey, iddia edilen anlamlarda bir şey olması mümkün değil" dedi.
Bir gazetecinin "Balyoz Planı" iddialarına ilişkin soruşturma kapsamında "3. dalga" olarak ifade edilen pek çok gözaltı gerçekleştiğini ve bu konuda Genelkurmay Başkanlığının girişimleri veya irtibatı olduğu yönünde medyada haberler yer aldığını belirtmesi üzerine Orgeneral Güner, konunun kendilerine İstanbul Merkez Komutanlığı üzerinden intikal ettiğini söyledi. Soruşturmayla ilgili başsavcı ve başsavcı vekilinin olayın kendi içlerinde nasıl görüldüğü ve yürütüldüğü konusunda gerekli açıklamayı yaptıklarını belirten Orgeneral Güner, şöyle devam etti:
"Askerin girdiği tek nokta, İstanbul Merkez Komutanının daha önce başsavcılık tarafından yayımlanmış ve dağıtım adresinde olduğu için İstanbul Merkez Komutanlığına da gelmiş olan genelgesi ile ilgili. O genelgede başsavcımız, savcılara bazı şeyler koymuş, kaideler koymuş. Bu kadar kapsamlı bir yazı alınca bu soruşturmayı yürüten Sayın savcılardan İstanbul Merkez Komutanımız, Başsavcımızı arayarak, -yeni dalga dediniz, onun için söylüyorum- bu yeni dalgadan haberi olup olmadığını soruyor. O da olmadığını söylüyor.
'Normalde olması lazım, yayınladığınız yazıya göre. Burada yok. Acaba bilginiz var mı?' diye soruyor. Ondan sonra başka temas var mı? Şunu size izah etmiş olayım. Nasıl emeklilerimiz ve sivil personel için savcılarımızın talimatlarını kolluk kuvveti gibi polis teşkilatımız yerine getiriyorsa askeri personel için de benzer görevi merkez komutanlıklarımız yapıyor. Dolayısıyla savcılarımız görevde olan asker kişilerle ilgili bir işlem varsa bunun talimatını merkez komutanlıklarına yazıyorlar. O gün de İstanbul Merkez Komutanlığına gönderildi. O da tabii bize bilgi verdi. Teknik konularda bir yığın konuşma."
İstanbul Merkez Komutanlığının bir irtibat noktası olduğunu vurgulayan Orgeneral Güner, savcılarla, soruşturmayı yürütenlerle kolluk gücü gibi hareket edildiğini söyledi.
Günde belki beş, altı defa ihtiyaç olursa daha fazla konuşulduğunu vurgulayan Orgeneral Güner, "Tahmin edebileceğiniz gibi bu çok doğal bir şey. Başka bir şeyle karıştırılıyorsa ona sadece üzülürüz. Adli sisteme, yargılamaya, yargı sürecine, çok değerli başsavcımız ve savcılara herhangi bir şey, iddia edilen anlamlarda bir şey olması mümkün değil" dedi.
Bir gazetecinin, Genelkurmay Askeri Savcılığının "İrticayla Mücadele Eylem Planı" iddialarıyla ilgili soruşturma kapsamında ele geçirilen "ıslak imzalı belgeyi" soruşturmayı yürüten İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığına geri gönderdiğini hatırlattı. Gazetecinin, Genelkurmay Askeri Savcılığınca yapılan incelemenin kapsamını sorması üzerine, Genelkurmay Adli Müşaviri Tuğgeneral Hıfzı Çubuklu, Genelkurmay Askeri Savcılığının talimatıyla kriminoloji laboratuvarı tarafından "parmak izi" tespiti de dahil gerekli araştırmaların yapıldığını ancak araştırmanın detaylı sonuçlarının henüz Askeri Savcılığa ulaşmadığını bildirdi.
Orgeneral Güner, "Avukatlar zaman zaman başvuruda bulunuyorlar. 'Şuna da baksanız, şuna da' diyorlar. Doğal hakları. Bunlar üzerine de savcı, bunlardan dikkate aldıklarını araştırıyor" dedi. "Balyoz Planı" iddialarıyla ilgili soruşturma kapsamındaki gözaltılara nasıl baktığının sorulması üzerine Orgeneral Güner, "Yorum yok" yanıtını verdi.
İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından Genelkurmay Başkanlığından "Balyoz Planı" iddialarıyla ilgili soruşturma kapsamında bilirkişi talebinde bulunulup bulunulmadığını soran bir gazeteciye Tuğgeneral Çubuklu böyle bir talebin olmadığı karşılığını verdi. Özel Kuvvetler Ankara Bölge Başkanlığında yürütülen soruşturma hakkındaki bir soru üzerine de Orgeneral Güner, soruşturmanın bildikleri kadarıyla doğal akışında devam ettiğini kaydetti.
Daha önce Ankara Bölge Başkanlığındaki kriptoların yenileneceği yönünde bir açıklama yapıldığının hatırlatılması üzerine Orgeneral Güner, "Türk Silahlı Kuvvetlerinde kripto ihlali, parola ihlali ya da plan ihlali olursa bir nedenle veya öyle olduğu düşünülürse bunlar yenilenir. Bu uluslararası bir kural, sadece Türk ordusuna da özgü bir şey değil" dedi.
Orgeneral Güner, merkez komutanlıklarının işleyişine ilişkin bir soru üzerine de komutanlıkların kolluk rolü aldığı zaman bir emir komuta zincirinde gibi hareket etmediklerini ancak vazifedeki bir kişiyle ilgili bilgi geldiğinde bununla ilgili bilgiyi de üst komutanlıklarına verdiğini söyledi.
Bazı komutanların dinlenilmelerine ilişkin kayıtlar hakkında yürütülen soruşturmalarda herhangi bir sonuca ulaşılıp ulaşılmadığına ilişkin soru üzerine Orgeneral Güner, bu konuda bazı iddialar olduğunu, soruşturmaların sürdüğünü ancak henüz bir neticeye ulaşılmadığını söyledi.
Güncel
Yayınlanma: 10 Nisan 2010 - 22:07
'tartışmalar Hoş Değil'
Genelkurmay İkinci Başkanı Orgeneral Aslan Güner, Eski Genelkurmay Başkanı emekli Orgeneral Hilmi Özkök ile eski 1. Ordu Komutanı emekli Orgeneral Çetin Doğan arasındaki tartışmalara ilişkin, "Soruyorsanız nasıl görüyorsunuz diye? Yani çok hoş bir şey olduğunu söylemek mümkün değil" dedi.
Güncel
10 Nisan 2010 - 22:07
İlginizi Çekebilir






















