Ankara-İstanbul otoyolunun en kritik geçiş noktalarından biri olan Düzce'deki yol kenarı dinlenme tesislerinde yaşanan hijyen skandalı, şehirlerarası yolculuk yapan vatandaşları isyan ettirdi.Her gün binlerce yolcu ve yüzlerce otobüsün mola yeri olarak tercih ettiği Düzce Türsan Tesisleri, tuvaletlerindeki gayriinsani koşullar nedeniyle adeta bir hastalık yuvasına dönüştü.Sular Akmıyor, Hijyen Sıfır: Yolcular Salgın Hastalık Riskiyle Karşı Karşıya!Tesisleri kullanan vatandaşlardan gelen bilgilere göre, dinlenme tesisinin tuvaletlerinde uzun süredir sular akmıyor. Türkiye’nin en işlek karayolu aksı üzerinde yer alan ve günün her saati yoğun olan tesiste yaşanan bu altyapı ve yönetim zafiyeti, hem çevre sağlığını hem de halk sağlığını doğrudan tehdit ediyor.
Mola esnasında ihtiyaçlarını gidermek için tuvaletleri kullanan yolcular, suların akmaması sebebiyle temizlik yapılamadığını, içeride katlanılamaz bir koku ve pislik biriktiğini dile getiriyor. Yaz aylarının da etkisiyle mikroorganizmaların üremesi için elverişli hale gelen alanlar, salgın hastalıklara adeta davetiye çıkarıyor.Vatandaşlar Yetkilileri Göreve Çağırıyor:
"Bilet parası ödeyip medeni bir yolculuk yapmak istiyoruz. Durduğumuz tesiste el yıkamaya, tuvalette temizlenmeye su bulamıyoruz. Binlerce insanın döndüğü bu yerde suların akmaması kabul edilemez bir skandaldır. Sağlık Bakanlığı ve yerel yönetimler bu tesisi derhal denetlemelidir."Marka Değerine ve Turizme Darbe
Her gün binlerce yerli ve yabancı turistin geçiş güzergahında bulunan Düzce genelindeki dinlenme tesislerinin bu tarz skandallarla anılması, bölge turizmine ve karayolu taşımacılığının marka değerine de büyük darbe vuruyor. Şehirlerarası otobüs firmalarının yolcularını bu denli hijyenden uzak, temel ihtiyaç maddesi olan "su"dan mahrum kalmış tesislere yönlendirmesi de yolcuların tepki gösterdiği bir diğer husus oldu.
Vatandaşlar, halk sağlığını hiçe sayan Türsan Tesisleri yönetimine karşı idari yaptırım uygulanmasını ve tuvaletlerdeki bu utanç tablosunun bir an önce giderilmesini talep ediyor.
Mola esnasında ihtiyaçlarını gidermek için tuvaletleri kullanan yolcular, suların akmaması sebebiyle temizlik yapılamadığını, içeride katlanılamaz bir koku ve pislik biriktiğini dile getiriyor. Yaz aylarının da etkisiyle mikroorganizmaların üremesi için elverişli hale gelen alanlar, salgın hastalıklara adeta davetiye çıkarıyor.Vatandaşlar Yetkilileri Göreve Çağırıyor:
"Bilet parası ödeyip medeni bir yolculuk yapmak istiyoruz. Durduğumuz tesiste el yıkamaya, tuvalette temizlenmeye su bulamıyoruz. Binlerce insanın döndüğü bu yerde suların akmaması kabul edilemez bir skandaldır. Sağlık Bakanlığı ve yerel yönetimler bu tesisi derhal denetlemelidir."Marka Değerine ve Turizme Darbe
Her gün binlerce yerli ve yabancı turistin geçiş güzergahında bulunan Düzce genelindeki dinlenme tesislerinin bu tarz skandallarla anılması, bölge turizmine ve karayolu taşımacılığının marka değerine de büyük darbe vuruyor. Şehirlerarası otobüs firmalarının yolcularını bu denli hijyenden uzak, temel ihtiyaç maddesi olan "su"dan mahrum kalmış tesislere yönlendirmesi de yolcuların tepki gösterdiği bir diğer husus oldu.
Vatandaşlar, halk sağlığını hiçe sayan Türsan Tesisleri yönetimine karşı idari yaptırım uygulanmasını ve tuvaletlerdeki bu utanç tablosunun bir an önce giderilmesini talep ediyor.




















