Trafikte ayrıcalık sağlamak amacıyla özellikle İstanbul, Ankara, İzmir gibi büyükşehirlerde yetkisiz yani usulsüz çakar ve siren kullanan sürücülere yönelik Türkiye genelinde trafik kolluk görevlilerince denetimler sıkılaştırılıyor.
İçişleri Bakanlığı'nın açıkladığı yeni uygulamalar kapsamında, mevzuata aykırı şekilde çakar ve siren takılan araçlara ağır para cezaları uygulanırken, kural ihlali yapan sürücülerin araçları belirli sürelerle trafikten men ediliyor. Ayrıca yetkisiz kullanılan çakar sistemlerine el konuluyor. Düzenlemenin temel amacı ise trafikte adaleti sağlamak ve sürücü güvenliğini artırmak olarak gösteriliyor.
Artan usulsüz çakar kullanımıyla mücadele etmek amacıyla alınan bu kararla, kurallara uymayan araçlar artık sadece para cezasıyla kurtulamıyor ; doğrudan trafikten de men ediliyor.
Yeni düzenlemeyle birlikte, trafik kolluk görevlileri denetimler sırasında usulsüz çakar veya siren takılı araçları tespit ettiğinde, o aracı anında trafikten men etme yetkisine sahip oldu. Bu kararlı adım ile özellikle iş insanları ve organize suç örgütü liderleri gibi kişilerin yasa dışı çakar kullanımının önüne geçilmesi hedefleniyor.
Yetkililer, daha önce bu tür kişilerin trafik cezalarını ödeyerek çakar kullanmaya devam ettiğini belirtiyordu. Bu yeni uygulamayla, ceza ödemenin ötesine geçilerek, aracın doğrudan trafikten çekilmesiyle caydırıcılığın artırılması amaçlanıyor.
Çakar ve siren sistemleri, normalde trafikte yalnızca geçiş üstünlüğüne sahip ambulans, itfaiye, polis gibi resmi görevli araçlar tarafından kullanılıyor. Ancak son yıllarda bu sistemlerin yetkisiz kişilerce, statü göstergesi veya trafik avantajı sağlamak amacıyla yasa dışı kullanımı yaygınlaşmıştı. Bu durum, hem trafikte karmaşa yaratıyor hem de gerçekten acil durumlarda geçiş üstünlüğünün amacını zedeliyordu.
İçişleri Bakanlığı, bu yeni düzenlemesiyle yasa dışı çakar kullanımına karşı sıfır tolerans göstereceğini ve bu sorunu kökten çözmeyi amaçladığını ortaya koyuyor.
Yetkisiz çakar ve siren kullanımına yönelik cezaların önümüzdeki dönemde daha da artırılabileceği de yetkililerce dile getiriliyor.
Ben de merkezi İstanbul'da bulunan ve 1998 yılından beri kesintisiz faaliyetini yürüten Fahri Trafik Müfettişleri (FTM) Derneği'nin Yönetim Kurulu üyesi ve Basın Sözcüsü kimliğimle, İçişleri Bakanlığı'nın trafikte ayrıcalık sağlamak amacıyla yetkisiz yani usulsüz çakar ve siren kullanan sürücülere karşı Türkiye genelinde kolluk görevlilerince denetimlerin sıkılaştırılması kararı vermesini takdirle karşılıyorum.
İçişleri Bakanı eski Bakanı Ali Yerlikaya bireysel sosyal medya hesabından her hafta yaptığı paylaşımda trafikte yetkisiz yani usulsüz çakar ve siren kullanan sürücülerin sayısını caydırıcı olması amacıyla kamuoyuna duyuruyordu.
Ben de aynı uygulamanın yeni İçişleri Bakanı Mustafa Çiftçi tarafından aynı yöntemle kamuoyuna duyurulmasını öneriyor, trafikte sürücülerin kurallara riayet edilmesinin sağlanması için gerekli tedbirleri almasını tavsiye ediyorum.


















